Wah wah wah wah ! Kemain lama aku bersunyi sepian dengan blog ni, ke manakah aku ? Huhuhu. Ada je depan komputer dok syok main ngan kamera, main coc, main photoshop, main facebook tengok kpop dan main macam2 lagi selagi ianya berfaedah dan mendatangkan manfaat, hehehe.

Satu lagi, membaca.

Tu penting. Baca mampu buat aku lebih pandai dari sesaat yang lepas, mampu jadi aku yang baru, ye dak ? Haa. Baca novel tu baca jugak, amik intipati yang berguna dalam novel tu misalnya bagi suami kahwin satu lagi. Menggembirakan hati suami tu penting, hehehe. Tapi aku tahu, tak nampak intipati ni, kalau nampak pun, cepat2 lari, hahaha.

Aku pasti bnyak isi-isi pembaca novel dapat, bukan seronok ja.

Dan bila baca banyak ni, idea nak menulis pun timbul, bukan satu, bukan dua, lebih dari empat. Wahh ! Ganas banget dong. Betol, ganas. Bukan mudah nak ada idea menulis blog.

Tengok macam aku sekarang, lama dah tak update blog.

Ke mana ?

Mengapa ?

Idea aku banyak je, termasuk nak berkongsi pasal banjir dan itu ini. Asalan kot bagi aku bila berkata takda gambar jadi takda mood nak menulis.

Aku punya kad reader rosak, ape pun tak boleh.

Banyak gambar aku nak berkongsi tapi sayangnya, tak dapat nak letak lam komputer. Ada bagus jugak aku pegi beli satu smartfon nih, lama dok guna henpon picit lagi, huhuhu.

Dan satu lagi, macam korang tahu, aku masih lagi belajar nak buat video. Susah woo nak bercakap depan kamera dengan nak kawal percakapan tu, dah laa aku ni tak boleh bercakap KL gittew, Alahai, sian. Adik aku tengok bercakap KL kemain dia gelak. Mau kena tumbuk kot, hahha.

Takpa lah, kurang2 aku cuba dan nanti aku akan upload. Nak kata hobi tu tak jugak, tapi minat aku buat video. Cuma nak rakam diri sendiri tapi sipu sipu malu cam itik.

Aku buat yang terbaik.

Insya Allah.

Wallahu'alam

Catat Ulasan

  1. Lamanya pali bersara . nasib baik datang balik ! hehehe . jom singgah blog shahril pulak !

    BalasPadam
  2. ooo igtkan paly bz..jrg2 dh update blog..

    BalasPadam
  3. Mrs. A pun singgah kembali rasanya macam dah lama tak singgah.
    Rajin-rajin selalu :-)

    BalasPadam
  4. ohoho..hampir semua nampaknya blogger pakai theme ni..:D

    BalasPadam

Blog ini adalah hasil penulisan tentang hidup dan idea penulis sendiri dan berharap para pembaca berfikiran positif dan terbuka serta tidak menuduh tanpa asal usul periksa. Penulis tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kerugian semasa menggunakan maklumat di blog ini dan akan mengambil tindakan undang-undang tanpa berunding jika berlaku sebarang tuduhan tidak berasas atas hak persendirian sebagai seorang blogger.

Penulis Blog Paly

 
Top