Alhamdulillah, baru ada elektrik kat rumah. Dapat jugak laa update blog cepat2. Hmm. Kawasan aku tinggal ni tak ujan sangat tapi air kat sungai dah mula melimpah beberapa hari lepas termasuk laa bekalan air jugak. Kat tali air atas tu dah ada orang bentengkan dengan guni berisi pasir tapi air masih lagi mengalir dan dah mula melimpah.

Kat kawasan perumahan tu dah mula air naik slow2.

Kalau berlarutan, kemungkinan smpai kat rumah aku, huhuhu. Dugaan cenggini terima aja, doa banyak2, istighfar pun. Aku tengok dalam facebook atau blog, ramai dok salahkan orang atas, bla bla bla. Kata itu ini, pak menteri tak bagi arahan.

Aku, sebagai antara orang kelantan, banyak tengok bantuan2 cuba dihantar, melalui darat dan udara. Tempat aku masih lagi ada bekalan, tak terputus dan alhamdulillah, aku yakin pihak2 tertentu dah jalankan tugas hantar bekalan sebaek mungkin walaupun ada lagi yang belum menerima.

Wallahu'alam

Catat Ulasan

Blog ini adalah hasil penulisan tentang hidup dan idea penulis sendiri dan berharap para pembaca berfikiran positif dan terbuka serta tidak menuduh tanpa asal usul periksa. Penulis tidak bertanggungjawab atas kerosakan atau kerugian semasa menggunakan maklumat di blog ini dan akan mengambil tindakan undang-undang tanpa berunding jika berlaku sebarang tuduhan tidak berasas atas hak persendirian sebagai seorang blogger.

Penulis Blog Paly

 
Top